Een stukkie achtergrond
Flonal

Het Italiaanse merk Flonal schotelt al sinds 1985 kwalitatieve pannensets voor.
De producten uit dit culinaire hart van Europa mixen innovatieve technologie, kwaliteit en design in een mooie collectie pannen met antiaanbaklaag.
Ook Nederland kan vanaf nu gehaktballen braden in een pan met Italiaanse kwaliteit.

Assortiment bepalen

Omdat Flonal nog amper actief was in Nederland, startten we met het bepalen van het assortiment. Na een klein marktonderzoek en input van verschillende discountwebsites kozen we voor 2 collecties geschikt voor inductie. Omdat Nederland een echt inductieland is, zagen we hier grote kansen.

Online kanalen uitproberen

Flonal ging van start op de website About Home, waarna snel andere marketplaces volgden. Zo is hun Nederlandse assortiment inmiddels te vinden via Bol.com, Blokker, V&D en Naduvi. Uiteindelijk volgden ook discountwebsites toen duidelijk werd dat er potentie in de producten zat.

Zichtbaarheid creëren

Door te kiezen voor een groot aantal kanalen hebben we het merk Flonal goed zichtbaar gemaakt voor consumenten. Dit heeft een positieve uitwerking op de merkbeleving van Flonal in Nederland.

Intensief samenwerken met één partner

Producten komen vanuit Italië naar ons warehouse waar wij de rest van het proces op ons nemen. We zijn niet alleen dropshipmentpartner, maar regelen ook de marketing, contentcreatie en klantenservice. De combi marketplaces en discountwebsites werkt: er zijn dit jaar maar liefst 10.000 pannen verkocht in Nederland! Een mooi begin wat ons betreft.

Ook online groeien?

  • Een strategische groeipartner
  • Alles rondom online verkopen op één plek geregeld
  • Jij blijft in controle over je merk

In de schijnwerpers
Projecten waar we trots op zijn

Productdevelopment

Nautica

Werk hard, slaap zacht. Met dat idee zorgt Ten Cate al jaren voor een fijne slaapplek waar luxe bovenaan staat. Dat doen ze in fysieke winkels, maar ook op verschillende online kanalen. Aan Interloyal de uitdaging om te bekijken welke mogelijkheden er zijn om het merk nog breder te laden.
Internationale Samenwerkingen

Guardini

Werk hard, slaap zacht. Met dat idee zorgt Ten Cate al jaren voor een fijne slaapplek waar luxe bovenaan staat. Dat doen ze in fysieke winkels, maar ook op verschillende online kanalen. Aan Interloyal de uitdaging om te bekijken welke mogelijkheden er zijn om het merk nog breder te laden.
Productdevelopment

Twentse Damast

Werk hard, slaap zacht. Met dat idee zorgt Ten Cate al jaren voor een fijne slaapplek waar luxe bovenaan staat. Dat doen ze in fysieke winkels, maar ook op verschillende online kanalen. Aan Interloyal de uitdaging om te bekijken welke mogelijkheden er zijn om het merk nog breder te laden.

Samenwerkingen
Dit zijn onze partners

Hey, even brainstormen?

Tikken maar!
Start met online scoren

Heb je een specifieke vraag, ben je benieuwd waar jouw kansen liggen of wil je gewoon even babbelen? We vertellen je graag meer tijdens een kennismakingsgesprek. Vul het contactformulier in, dan hoor je binnen 2 werkdagen van ons. We spreken je snel!